Subject: FW: Jälgimäe tee 11424 VT1952 - Tagasiside kasutusloa menetlusele 08.12.2023
From: Triinu Mänd <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jan 2024 15:20:01 +0200

Saadan igaks juhuks registreerimisse  - tundub, et üldisele meilile
saadetud ei ole.

Viimase kirja viit Deltas 7.1-2/23/21881-4

From: Kenneth Vallik <[email-masked]>
Sent: Monday, January 8, 2024 3:51 PM
To: Triinu Mänd <[email-masked]>
Subject: FW: Jälgimäe tee 11424 VT1952 - Tagasiside kasutusloa menetlusele
08.12.2023

Tere

Kuna olite puhkusel, siis panen kirja uuesti.

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia     www.corle.ee <http://www.corle.ee>

From: Kenneth Vallik
Sent: 21. detsember 2023. a. 11:20
To: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jälgimäe tee 11424 VT1952 - Tagasiside kasutusloa menetlusele
08.12.2023

Tere

Kas panen EHR üles, või vaatame enne koos üle?

Valmis sai ka VT1952 küljes olev VT1953. Lisan ka selle siis juurde.
Erinevad geodeesia firmad tegid, aga lasin neil alustada-lõpetada samast
kohast.

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia     www.corle.ee <http://www.corle.ee>

From: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 8. detsember 2023. a. 16:20
To: Kenneth Vallik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jälgimäe tee 11424 VT1952 - Tagasiside kasutusloa menetlusele
08.12.2023

Tere

Tutvusime Teie poolsete selgitustega ning edastan nende osas tagasiside:

1.	Märgime, et juhul kui taotletakse kasutusluba tööga VT1952
projekteeritud ja rajatud ehitistele, siis teostusjoonisel teiste töödega
projekteeritud objektide näitamine tekitab tarbetut segadust. Palume
näidata teostusjoonisel ainult konkreetse tööga (millele kasutusluba
taotletakse) seonduvaid ehitisi.

2.	Vaatamata asjaolule, et projektis oli ette nähtud sidekaabelliini
sügavuseks riigiteede maa-alal minimaalselt 1,2m, saame aktsepteerida
rajatud sidekaabelliini osas sügavust, mis vastab Transpordiameti
tüüpnõuetele. Ehk mulde nõlvast kaugemal kui 1m peab kaabel tõepoolest
paiknema minimaalselt 1,0m sügavusel. Kui projektiga VT1952 projekteeritud
siderajatised paiknevad vähemalt tüüpnõuetes sätestatud sügavustel, siis
on selles osas korras.

3.	Käesolevalt oli teostusjoonisel välja toodud ainult kinnisel
meetodil rajatud lõikudel 1250N kaitsetoru. Palume teostusjoonisel ka
ülejäänud lõikudes näidata kasutatud kaitsetoru tugevusklass.

Tulenevalt eeltoodust tuleb teostusjoonisel teha täpsustusi ning seejärel
esitada materjalid Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kenneth Vallik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 14, 2023 1:17 PM
To: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Jälgimäe tee 11424 VT1952

Tere

Saime Kasutusloa eelnõu nr 2311301/10463 (menetlus nr 394672)
kooskõlastamata jätmise kohta mõned märkused. Sooviks anda otse mõned
selgitused.

1.	Esmalt ebaseaduslik tegevus riigimaal:

Projekti VT1952 lõpust algab kohe VT1953 ja muudatus kooskõlastuses tehti
järgmise projekti raames. Küsiti sama asja ka Liiklusvälise Tööloa
lõpetamisel. Lisatud manusesse uuem KK ja IKÕ leping.

2.	Dokumendis Nõuded Tehnovõrkudele Teemaal on paigaldussügavus
sidekaablitele mulde nõlvast kaugemal kui 1m 1,0m (**üldjuhul paigaldame
adraga ja siis lubatud ka 0,9m).

Kaevu C1952-M1 juures on sügavused 1,01-1,16. See on ka loomulik, et kaevu
minevad kaablid natuke tõusevad (sest kaev ise ei ole nii sügaval). Saame
sügavust parandada, samuti on peale taastamist kaevu ümber
haljastusmullaga pinnast tõstetud. Aga kas sellel on reaalset sisulist
mõtet? Kaev on teenindatav metall-luugiga ja tähistatud märketulpadega.

3.	Tehnovõrguks on puhutavad valguskaablid ja nende paigalduseks ning
kaitseks on otse pinnasesse (Direct Buried) paigaldatatavad mikrotorud.
Kas tuleks teostusjoonisele juurde märkida nende tugevusklass?

Hexatronic:

7mm torud on 4000N

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30284+_en_Hexatronic
.pdf?1676484134509> +_en_Hexatronic.pdf?1676484134509

14mm torud on 2000N

https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285
<https://www.hexatronic.com/hubfs/datasheets/28701-MPB30285+_en_Hexatronic
.pdf?1676483972000> +_en_Hexatronic.pdf?1676483972000

Seda kaitsetoru teemat oleme puudutanud Arvo Veltriga (Teie olite CC
16.02.2023). Pikkade vahemaade puhul kasutatakse puhutavaid valguskaableid
ja nende paigalduseks on mõeldud adraga küntav mikrotoru. Tugevus ületab
Tram poolt nõutut.

Lugupidamisega

Kenneth Vallik

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 565 03956

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee